T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / ORHANGAZİ - Saadet Öcalgiray Özel Eğitim Meslek Okulu

Özel Eğitim ve Mesleki Eğitim

Özel eğitime ihtiyacı olan bireylere gerekli bilgi, beceriile birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak eğitim sistemimizin genel amaçlarından birisidir. Bu kapsamda özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim gördüğü okullardan biriside Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu)’dir. Ortaöğretim kademesinde yer alan Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezinde bireylere mesleki eğitimin yanı sıra akademik becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.

Gelişen ve değişen dünyada iş gücü piyasasında ihtiyaçların her geçen gün değişmesi ve okullarımızda uygulanan meslek eğitim programlarının bu talebe cevap verebilecek nitelikte eleman yetiştirme konusunda eksik kalması nedeniyle özel eğitim mesleki eğitim merkezlerinde uygulanmak üzere meslek eğitim programları çalışmaları başlatılmıştır. Yürütülen bu çalışmalarla özel eğitime ihtiyacı olan bireyleri yeterliliklerine uygun eğitim ortamları sunmak ve sonucunda ise istihdamda aranan özelliklere uygun eleman olarak yetiştirilmeleri amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 10 meslek alanı ve mesleki gelişim alanına ait 4 modül hazırlanarak 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya konulmuştur. Çalışmaların devamında 5 meslek alanına ait program daha hazırlanmış ve 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında toplam 15 meslek alanında eğitim verilecektir.

Bu kapsamda okulumuzda 5 meslek alanında eğitim verilmektedir.

 

Yiyecek İçecek Hizmetleri Servis Alanı:


Yiyecek içecek hizmetleri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Yiyecek ve içecek hizmetleri olan otel, restoran, kafeterya, pastane, toplu beslenme kurumları, vb. yerlerde hijyen ve sanitasyon kurallarına uygun olarak yiyecek ve içeceklerin servise hazır hale getirilip müşteriye sunulduğu hizmet alanıdır.

Yiyecek İçecek Hizmetleri alanı öğretim programının amacı; zihinsel engelli öğrencilerin aktif olarak katılabilecekleri, uyum ve beceride kolay alt görevlere bölünmüş bir Yiyecek İçecek Hizmetleri alanı eğitim programı oluşturularak zihinsel engelli bireylerin topluma kazandırılması ve sosyalleşmelerine katkıda bulunulmasıdır.

Bu program; zihinsel engelli bireye okulda ve iş yerlerinde alanın gerektirdiği teorik bilgiler ile uygulamalı temel iş bilgisi ve becerisi kazandırmayı amaçlamakta, bireylere mesleki bilgi ve beceri kazandırmanın yanında onları toplumla bütünleştirmeyi de hedeflemektedir.

Servis Dalı

Servise hazırlık, servis yapma, hesabın takdimi ve tahsili yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Servis elemanlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Yiyecek İçecek Hizmetleri  Alanı Programını indirmek için tıklayınız...

 

El Sanatları Teknolojisi Alanı: 

El Sanatları Teknolojisi Alanı; El Dokuma, Dekoratif El Sanatları, Dekoratif Ev Tekstili dallarına ait yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.

El Sanatları Teknolojisi Alanında;

 1. El Dokuma

2. Dekoratif El Sanatları

3. Dekoratif Ev Tekstili

Dallarını  içermektedir.

 Bu dallar isimlendirirken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında uygulanan alan dal yapısı ile Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yayımlanan ulusal meslek standartları  ve ulusal mesleki yeterlilikler dikkate alınmıştır.

 Alanın Tanımı

El Sanatları Alanı; El Dokuma, Dekoratif El Sanatları, Dekoratif Ev Tekstili dallarına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanlarının yetiştirmemesine yönelik eğitim verilen bir alandır. El Dokuma, Dekoratif El Sanatları, Dekoratif Ev Tekstili dallarında meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu alanın, özel gereksinimli bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları da dikkate alınarak programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elemanı yetiştirmeye yönelik eğitim verilen alan olarak tanımlanması öngörülmüştür.

 Alanın Amacı

Bu alanda özel gereksinimli bireylere; El Dokuma, Dekoratif El Sanatları, Dekoratif Ev Tekstili dallarına ait yeterlilikler.

 

 Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Alanı:

Mobilya ve İç Mekân Tasarımı alanı; iç mekân yerleşimlerini planlama ve bilgisayarla çizme, iç mekân ve mobilya elemanlarının üretimini yapma, mobilya süslemelerinden oyma, tornalama ve kakma yapma, mobilya iskeleti ve döşemesi yapma, ahşap doğrama üretimi yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği alandır.

Ahşap  işlevsel   değerleri   ile   mekânların   (estetik   değeriyle   de   yaşadığımız   ve çalıştığımız mekânların)kullanışlı, sıcak, sevimli ve renkli bir ortam hâline gelmesini sağlar. Bu  alan, sanatı ve  tekniği  birleştirerek ürünü ortaya çıkarır. Söz konusu  ürünler ortaya çıkarılırken ahşap ve ahşap ürünlerinin yanı sıra boya, vernik, cam, plastik, çelik ve metal gibi gereçler de kullanılmaktadır.

Türkiye’de bu sektör hızla gelişmekte ve büyümektedir. Ülkemizde küçük ve orta ölçekli işletmeler giderek şirketleşmekte ve bu alanda ciddi miktarda elemana ihtiyaç duyulmaktadır.

Alanın Altında Yer Alan Dallar

  1. Mobilya ve İç Mekân Ressamlığı,

  2. İç Mekân ve Mobilya Teknolojisi,

  3. Mobilya Süsleme Sanatları,

  4. Mobilya İskeleti ve Döşemesi,

  5. Ahşap Doğrama Teknolojisi dallarının eğitimi verilmektedir.

 Eğitim ve Kariyer İmkânları

Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Ayrıca sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.

Eğitimini tamamlayarak iş hayatında gerekli yeterlilikleri kazanan meslek elemanları, mobilya ve iç mekân tasarımı ile ilgili işletmelerde kariyer yapabilirler.

Bu mesleklerdeki elemanlar mobilya fabrikalarında, kendi atölyelerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışabilirler. Bulundukları işletmelerde çalışanlarla iş birliği ve uyum içerisinde üretim yaparlar. Hareketli ve sabit mobilyaları tasarlayarak imal eder, iç ve dış mekânların dekorasyonunu yaparlar. Ağacın kokusunu, rengini, desenini ve sıcaklığını hissederler. Çalışma ortamında iş güvenliği kurallarına uygun davranmalıdırlar.

 

 Seramik ve Cam Teknolojileri Alanı:

Seramik atölyesinde bireylerin, çeşitli şekillendirme yöntemlerini kullanarak (Sucuk Tekniği, Plaka İle Şekillendirme Teknikleri vb..) form oluşturma becerisi kazanmaları ve gerekli araç-gereç kullanımını öğrenmeleri, kil ve çamur gibi malzemeleri kullanarak üç boyutlu cisimleri oluştururken kullanılan materyalleri kullanabilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrencilerimiz Amerikan bezi yardımı ile çamur açılması, kesilmesi, temizlenmesi, şekil verilmesi ve hangi aletin kullanılacağını öğrenmektedir. Her biri farklı yeteneklerde olan öğrencilerimizin, seramik etkinliklerinde kendilerini özgürce ifade edebilecek çalışmalarda bulunmalarına yardımcı olarak meslek edinmelerini sağlamak temel hedefimizdir.

Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı; Serbest Seramik Şekillendirme, Çinicilik, Sır Üstü Dekorlama, Dekoratif Cam Boyama dallarına ait yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.

 Seramik ve Cam Teknolojisi Alanında;

1- Serbest Seramik Şekillendirme

2- Çinicilik

3- Sır Üstü Dekorlama

4- Dekoratif Cam Boyama

dalları yer almaktadır.

Bu dallar isimlendirilirken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında seramik ve cam teknolojisi programının alan/dal yapısı referans alınmıştır.

Alanın Tanımı:

Seramik ve Cam Teknolojisi Alanında; Serbest Seramik Şekillendirme, Çinicilik, Sır Üstü Dekorlama, Dekoratif Cam Boyama dallarına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bir alandır. Seramik ve Cam Teknolojisi Alanında Serbest Seramik Şekillendirme, Çinicilik, Sır Üstü Dekorlama, Dekoratif Cam Boyama dallarında meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim veren bu alanın özel gereksinimli bireylerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak programda belirlenmiş yeterliliklere sahip meslek elemanı yetiştirmeye yönelik eğitim veren bir alan olarak tanımlanması öngörülmüştür.

Alanın Amacı:

 Özel Gereksinimli bireylere, Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı altında yer alan Serbest Seramik Şekillendirme, Çinicilik, Sır Üstü Dekorlama, Dekoratif Cam Boyama dallarına ait yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

  

Tarım Teknolojisi / Tarım / Bahçe Peyzaj

Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi Tarım Alanı Programı´nı indirmek için tıklayınız...

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.01.2018 - Güncelleme: 01.01.2018 15:44 - Görüntülenme: 884
  Beğen | 0  kişi beğendi